چگونه با کارآفرینی کسب و کار شخصی خود را خلق کنیم؟

0 112

داستان دقیقا از آنجا شروع می شود که بعد از تحصیلات دانشگاه و گذراندن دوره های تخصصی تازه وارد بازار کار می شوید و از شرایط بد اقتصادی و مشکلات موجود سر در می آورید. اینجاست که پی می برید باید خودتان گلیم تان را از آب بیرون بکشید و کارآفرینی کنید.

شرایط بد اقتصادی و بازار کار این امکان را فراهم نمی کند که همه دانشجویانی که از دانشگاههای مختلف فارغ التحصیل می شوند فرصت های شغلی متناسب با رشته خود داشته باشند. بنابراین در چنین شرایطی هر فرد باید به دنبال ایده و خلاقیت باشد تا کسب و کار شخصی خود را مطابق با مهارت هایش ایجاد کند.

در این میان دلیل کارآفرین شدن تنها نبود کار مناسب نیست بلکه خیلی از افراد شاغل هم چون به دنبال اهداف بزرگتری هستند تصمیم می گیرند کارآفرینی کنند. اگر شما هم از این افراد هدفمند هستید در ادامه با ما همراه باشید.

اراده قوی و پشت کار مهم ترین اصل کارآفرینی

اگر از شرایط کنونی خود رضایت ندارید هیچ کس غیر از خودتان نمی تواند اوضاع را عوض کند. سرزنش کردن خودتان و اطرافیان و یا بهانه شرایط اقتصادی و جایی که در آن به دنیا آمده اید دردی را دوا نمی کند. پس تصمیم قاطعی بگیرید و در پی راهکارهایی برای تغییر شرایط باشید.زمانی می توانید کارآفرین موفق باشید که آگاهانه و قاطع و امیدوار تصمیم بگیرید ایده ای را اجرا کنید.

استعدادهای درونی خود را بیابید

با تامل در مورد مهارتها و استعدادهایتان بنگرید و کار مناسب خود را کشف کنید. به جنبه های مختلفی مانند شخصیت اجتماعی، سن و انگیزه های درونی تان دقت کنید. اینکه در زمینه کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید خیلی خوب عمل کنید از همه چیز مهم تر است. کارآفرینی باید با نوآوری همراه باشد و محصول یا خدمتی به بازار ارائه شود که پیش از آن وجود نداشته یا به آن خوبی نبوده است.

ممکن است کارآفرینی در زمینه طراحی فرآیند نوینی باشد که رضایت مشتریان را فراهم می آورد یا مشکلی را رفع می کند. همه انسانها کارآفرین هستند؛ نه به این معنا که همه باید شرکت هایی را تاسیس کنند و به فعالیت بپردازند بلکه میل به ابتکار و نوآوری در ذات همه ما به طور غریزی وجود دارد.

شاید در طول زمان با دید ابزاری به بشر، این نیروی فعال به نیروی کار منفعل تبدیل شده است. اما در زندگی های مدرن امروزی با چالش هایی روبرو هستیم که باید هر چه زودتر غرایز کارآفرینی خود را بیدار کنیم.

کارآفرینی و خلاقیت
کشف استعدادهای درونی

 خود کفایی در زندگی

برای رشد و موفقیت در زندگی پر فراز و نشیب امروزی، خودکفا بودن مهم ترین کاری است که باید انجام دهید.

کارآفرینی در حقیقت به فرآیندی گفته می شود که در آن فرد کارآفرین با تلاش متعهدانه ارزشی جدید خلق کند با آگاهی به اینکه که با ریسک هایی روبروست. کارآفرینی تنها به معنای راه اندازی کسب و کار نیست بلکه کارآفرین نگاه جدیدی به جهان پیرامونش دارد.

آنها فرصت هایی را در جامعه می بینند که از نظر دیگران مانع به شمار میرود و با قدرت ریسک پذیری، درست زمانی خطر می کنند که دیگران از خطر فرار می کنند. بهترین کارآفرینان از دل سخت ترین شرایط زندگی بیرون آمده اند. آنها با قرار گرفتن در مشکلات دلسرد نمی شوند و عقب نشینی نمی کنند. بارها و بارها آزمون و خطا می کنند تا در نهایت به نتیجه ای که می خواهند برسند.

نوآوری و خلاقیت در کارآفرینی

در کارآفرینی نوآوری و خلاقیت مهم ترین اصل کلیدی است تا جایی که می توان گفت کارآفرینی بدون خلاقیت وجود ندارد. تفاوت کارآفرینان با افراد معمولی این است که پیوسته در جستجوی فرصت های جدید هستند. آنها درگیر گذشته نمی شوند و تنها از آن درس می گیرند و با قدرت به پیش رو حرکت می کنند. کارآفرینان واقعی تمرکزشان را بر آینده می گذارند و از آنجایی که یک مجموعه را در جهت رشد و توسعه هدایت می کنند، اهداف متعالی دارند.

در مسیر کارآفرینی فرصت ها و پتانسیل هایی را مشاهده می کنند که از نظر مردم مشکل و غیر ممکن است. کارآفرینان علاقه وافری به کشف و سرمایه گذاری در فرصت ها دارند. آنها افکار و ایده های شان را به موفقیت های بزرگ تبدیل می کنند.

برای اینکه در این مسیر فرد موفقی باشید علاوه بر ریسک پذیری باید شخصیت محکم و با اراده ای داشته باشید و با کوچکترین موانع دلسرد نشوید. برای موفق شدن باید حساس و ریز بین باشید ساده ترین فرصت ها را با هوشمندی ببینید و از دل آن اتفاقات بزرگ خلق کنید.

البته پیش از شروع این مسیر باید آگاهی کاملی از کاری که می خواهید انجام دهید داشته باشید. باید اطمینان حاصل کنید که مزایایش از معایبش بیشتر است. پیش از هر گونه سرمایه گذاری با افراد با تجربه و کارآفرینان برتر مشاوره داشته باشید. کارآفرین واقعی به همه وقایع به دید مثبت می نگرد و آنها را به فرصت تبدیل می کند.

به این مطلب امتیاز دهید.
ارسال یک پاسخ