چاکرای هفتم؛ دریچه ای به ذهن خلاق و هوشیار

180

هفتمین چاکرای اصلی بدن

چاکرای هفتم یا اصطلاحا چاکرای تاجی آخرین گوی درخشان انرژی بخش بدن است که پیوندی محکم بین انسان و نیروهای ماورایی برقرار می کند. از آنجایی که این چاکرا به عنوان پل ارتباطی انسان با خدا شناخته شده، از آن با نام بند ناف الهی یاد می شود. محل تمرکز این کانون انرژی در سر قرار گرفته و منبعی از آرامش، آگاهی، تمرکز و خودشناسی برای فرد ایجاد می کند. با توجه به اهمیتی که این مسیر انرژی بخش در زندگی انسان دارد، لازم است تا مداوما پاکسازی شده و در سلامت کامل باشد تا جسم و روان فرد در تعادل قرار بگیرد.

چاکرای تاج
چاکرای تاج

ویژگی های چاکرای‌هفتم

رنگ این چاکرا سفید، طلایی و غالبا ارغوانی و بنفش است. سمبل چاکرای‌هفتم لوتوس هزار برگ نیلوفری بوده و موسیقی بسیار روی آن تاثیرگذار است. در ارتباط با غده هیپوفیز است که اصلی ترین غده بدن به شمار میرود. از آنجایی که این غده مسئول ترشح سرتونین است می توان دریافت که این چاکرا چه تاثیرات حیاتی می تواند بر اندامها و روان بگذارد. اندام های وابسته به چاکرای هفتم یا چاکرای تاجی مخچه، جمجمه، بخش بالایی سر و چشم راست هستند که می توان از آنها به عنوان شاهراه هایی برای ورودی  انرژی و پاکسازی چاکرا بهره برد. به طور کلی این کانون هفتم انرژی تسلط زیادی روی مغز و سیستم اعصاب دارد و به شخص کمک می کند کنترل ذهن خود را در دست بگیرد. در نهایت مدیریت ذهن مستقیما بر نحوه عملکرد تاثیر داشته و فرد مهارت برخورد صحیح با شرایط و وقایع و ارتباط مثبت با دیگران را به دست می آورد.

چاکرای‌تاج به طور مستقیم با باورها و طرز تفکر و ذهن انسان مرتبط است بنابراین تاثیر زیادی در سبک زندگی فرد دارد. پاکسازی این چاکرا کنترل خودآگاه و ناخودآگاه انسان را امکانپذیر می کند. در نتیجه شخص به شهود بالا، آرامش ذهن، درک و فهم قوی دست می یابد. در مقابل انسداد این چاکرا مشکلات روحی و جسمی و نهایتا مشکلات عملکردی را به دنبال خواهد داشت.

عملکرد چاکرای تاجی چیست؟

هفتمین چاکرای انرژی بدن در بالای سر استقرار یافته و رنگ آن ارغوانی متمایل به قرمز پررنگ است. از آنجایی که این منبع نیروی ماورایی بدن در بالاترین قسمت بدن و بخش فوقانی تمام چاکراها قرار گرفته، با نام چاکرای‌تاج شهرت دارد. به همین دلیل محلی برای دریافت الهامات الهی و باور خرد الهی، فراشناخت، دریافت و درک افکار، کسب اطلاعات، درک روشنی از ناخودآگاه جمعی است. چاکرای تاجی در فراز پیکره با شکوه بدن با نور ارغوانی شفاف و جذابی می درخشد. در حالی که بارقه هایی از نور درخشان سفید از آن بیرون می زند.

چاکرای‌تاج با افکار و باورهای کوته فکرانه در مورد عدم شهود راهنمایی های الهی و با احساسات شفانیافته و عواطف تلخ و عدم اعتماد به آموزه های دینی و.. تیره و کدر می شود. این چاکرا شدیدا به اراده شما وابسته است و بهترین پیش گویی ها و فراشناخت و خودآگاهی فرا مادی را به شما نشان می دهد. جالب است بدانید این چاکرا اولین چاکرایی است که در کودک تکامل می یابد. این نقطه درست همان جایی است که تمام آگاهی ها از همه چاکراها به هم پیوند می خورند. اینگونه تصویری کامل و فراخ از زندگی و نوعی یکپارچگی در الهامات ماورایی و الهی را به شما اعطا می شود. به طور واضح تر چاکرای‌هفتم محل الهام خلاقیت معنوی است.

چاکرای هفتم
چاکرای هفتم

پاکسازی چاکرای‌هفتم

تقریبا روزی نیست که ذهن ما با افکار نگران کننده احاطه نشده باشد. ضمن این که روزانه با شرایط و افرادی مواجه می شویم که این احساسات نگرانی و ترس ما را افزایش می دهند. بنابراین ترسهای خود را به چاکرا سرازیر می کنیم و تعادل انرژی های آن را از بین می بریم. برای پاکسازی چاکرای‌هفتم باید با مدیتیشن روی سر و ذهن تان معطوف شوید. تا جایی که ممکن است با زمین تماس و اتصال داشته باشید. یکی از راه های بسیار موثر برای حفظ تعادل این چاکرا مراقبه شبانگاهی است.

به این صورت که در حالی که با زمین ارتباط دارید نفسی عمیق و روح افزا می کشید و ارتباطتان را  با منبع هستی تجدید می کنید. تصور کنید چاکرای درخشان و پاک تاجی بر فراز بدن هاله ای، جسمی و اتر قرار گرفته و حلقه ای ارغوانی اطراف آن را فرا گرفته است. تجسم کنید که جریان مداوم خرد الهی به سوی ذهن شما سرازیر می شود و در ناخودآگاهتان جریان پیدا می کند. سپس با خود بگویید من پذیرای هدایت الهی هستم و می خواهم در تمام جنبه ها به خرد اصیل و برتر وجودم دست پیدا کنم.

من لیاقت عشق پاک و مهر و نیکویی، موفقیت و کامیابی را دارم. طبیعت درمانی یکی دیگر از بهترین راهکارهای متعادل سازی چاکرای هفتم است. شما می توانید کالبد خود را به کوه یا دل جنگل ببرید و با خدا ارتباط بگیرید و انرژی های کیهانی را جذب کنید.

میانگین رتبه : ۵/۵ 😍 تعداد رای : ۱ امتیاز

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.