چاکرای دوم یا چاکرای سوادهیستانا را بشناسیم!

204

پیرو نوشتارمان در خصوص شناخت چاکراهای هفتگانه بدن به چاکرای دوم می رسیم. همانطور که پیش از این توصیف شد اگر تمایل دارید زندگی از هر نظر پربار را تجربه کنید و سلامت روحی، ذهنی و جسمی تان را دائما بهبود ، باید همواره این چاکراها را فعال نگه دارید. لازمه فعال شدن چاکراها پاکسازی مداوم است تا تعادل هفت چاکرا و ارتباط آنها حفظ شود. اینگونه است که می توانید انرژی ناب ماورایی را در سراسر بدن همچون اندام ها و گردش خون منتشر کنید و احساساتتان را عالی نگه دارید. با ادامه این روند سلامت و ایمنی بدن روز به روز تقویت می شود و بهترین حال جسمی و روحانی را تجربه خواهید کرد.

در فرصت این نوشتار قصد داریم شما را با چاکرای دوم یا چاکرای جنسی بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید آن را در توازن طبیعی با بدن نگه داشته و بهبود دهید.

چاکرای دوم
چاکرای دوم

چاکرای دوم بدن چه عملکردی دارد؟

برای اینکه بتوانیم روی یک چاکرا به طور موثر تمرکز داشته باشیم، ابتدا باید جایگاه آن را بدانیم. چاکرای‌دوم در محدوده زیر شکم و پایین ناف قرار دارد. نظر به اینکه این چاکرا مربوط به حس لذت جویی است با تقویت فعالیت آن میل جنسی افراد بیشتر می شود. البته این احساس خوش به جنبه جنسی محدود نشده و در امیال و حس های خوب دیگر نیز تاثیرگذار است. جالب است بدانید هوش هیجانی ما تا حد زیادی به فعالیت مناسب این چاکرا بستگی دارد. کلا احساسات مثبت، عشق و لذت، محبت و صمیمیت، احساس وفور و انرژی بی پایان همگی نشانی از فعال بودن درست این چاکرا است.

ویژگی های اصلی چاکرای‌دوم چیست؟

هر یک از چاکراهای بدن با رنگی متمایز می شوند و ویژگی های اختصاص دارند که برای تنظیم عملکرد و انرژی آنها لازم است این خصوصیات را بشناسیم.

نام های چاکرای دوم در زبان سانسکریت: چارکرای سوادهیستانا Swadhisthana، چاکرای خاجی یا چاکرای جنسی، ساکرال

نشانه و سمبل: نیلوفر ۶ برگ

رنگ : نارنجی

عنصر: آب

اصل: خلقت و تولید مثل

غده مرتبط: غدد جنسی و هورمون استروژن

جهت چرخش چاکرا: این چاکرا در مردان خلاف عقربه های ساعت و در خانم ها در جهت موافق عقربه های ساعت گردش می کند

سنگ های تقویتی مرتبط: کارنلیان، چشم ببر،عقیق قهوه ای، سترین

چاکرای دوم یا چاکرای جنسی با حس چشایی مرتبط است و مانترای vam برای تقویت آن استفاده می شود. اندامهای مرتبط با آن مثانه، آلت تناسلی، لگن، رحم و تخمدان هستند.

چگونه چاکرای‌دوم را در تعادل نگه داریم؟

مسلما مهم ترین راهکار برای متعادل و متوازن نگه داشتن چاکرای‌دوم انجام مراقبه است. در ادامه برای حفظ تاثیرات این مراقبه ها لازم است مواردی را مدنظر داشته و اجرا کنید.

تلاش کنید پیوسته مثبت نگری خود را حفظ کرده و با خدمت رسانی و انرژی مثبت دادن به دیگران این حال خوب و خوشبینی را منتشر کنید.

کلا دید مثبت داشتن به زندگی و رهایی از خودسرزنشی ملزومات به تعادل رساندن این چاکراست. سعی کنید گام به گام عادات بد و مسموم خود را ترک کنید و با دید مثبت و بدون عصبانیت از گذشته و خشم از اشتباهات خود، عذاب وجدان دائمی را کنار بگذارید. به جلو حرکت کنید و امیدهای بزرگ در فکر و قلب تان بپرورانید.

حال اگر می خواهید بدانید چاکرای دوم شما در تعادل است یا نه باید ارزیابی کنید که اختلالات زیر را احساس می کنید یا خیر؟

حالات مختلف سردی در میل جنسی

مشکل مثانه و مجاری ادرار

ناتوانی در برآورده کردن امیال جنسی

احساس سرخوردگی، ناامیدی و عدم کفایت در زندگی

گرفتگی در گلو، گردن و پاها در مدت طولانی

اگر یکی یا چند مورد از اینها را در وجود خود احساس می کنید وقت آن است که برای متعادل سازی چاکرای‌دوم اقدام کنید.

فعالسازی چاکرای دوم

اگر محتوای مربوط به چاکرای اول را خوانده باشید، شیوه های متعادل سازی چاکرای دوم خیلی شبیه به چاکرای اول است. از آنجایی که هر دوی این چاکراها در بخش های تحتانی بدن قرار گرفته اند، در حالت آرام گیری و نشستن فرد در مجاورت زمین قرار می گیرند. نزدیکتر بودن چاکرای‌دوم به زمین نشان دهنده این است که برای فعال تر شدن باید ارتباط زمین با این چاکرا همواره تقویت شود. همانطور که مشاهده می کنید در زندگی های عصر جدید با تکاپوی بیشتر انسانها فاصله آنها روز به روز از طبیعت دورتر می شود.

برای فعال شدن چاکرای‌دوم باید تا می توانید پیوند خود را با طبیعت زنده نزدیک تر کنید. در کنار درختان و رودخانه اتراق کنید. پاهایتان را به جریان آب بسپارید. با چشمان بسته به صدای طبیعت گوش فرا دهید. تماشای ماه در آرامش شب و لذت بردن از سکوت طبیعت به برقراری ارتباط این چاکرا با زمین کمک می کند.

نظاره کردن آب زلال رودخانه و حتی جوی و چشمه طبیعی روح را از سیاهی ها پاکسازی می کند. در دل طبیعت به امیدها و رویاهایتان فکر کنید و احساسات شادی و آرامش را در خود زنده نگه دارید.

چاکرای جنسی
چاکرای جنسی

راهکارهای پاکسازی چاکرای‌دوم چیست؟

این تصور اشتباه است که تنها با فعال سازی چاکرای دوم می توانید آن را به حال خود رها کنید و لازم نیست فعالیت آن را کنترل کنید. شما روزانه باید همه چاکراهای بدن را مورد توجه قرار داده و فرصت هایی از روز را به بهبود آنها اختصاص دهید. تنها این گونه است که می توانند انرژی کافی برای حفظ تعادل بدن را در سراسر اندامها منتشر کنند. برای پاکسازی چاکرای‌دوم می توانید از فعالیت های زیر یا جایگزین های مشابه استفاده کنید.

رقصیدن: یکی از بهترین و شگفت انگیزترین روش ها برای راهیابی به کانال چاکرای‌دوم و اثرگذاری بر آن رقصیدن است. البته این حالت می تواند به شکل هر نوع فعالیت لذت بخش دیگر باشد. با این کار تمام دغدغه ها و تنش های زندگی روزمره را همراه با استرس هایش از خود دور می کنید.

رقصیدن کاری شادی آور است که انسداد چاکرای دوم را به مرور باز می کند. البته باید با تمام حس خود از این کار لذت ببرید.

یوگا: یوگا یکی از ورزش های آرامبخش است که علاوه بر جسم بر روح و ذهن تاثیر عمیق دارد. در صورتی که با تداوم و در محیطی به دور از انرژی های منفی انجام شود بر هر هفت چاکرای بدن تاثیر فوق العاده ای دارد.

سنگ درمانی: همانگونه که بیان شد هر چاکرا سنگی اختصاصی دارد که گردش انرژی در آن چاکرای خاص را تحریک کرده و پس از مدتی آن را به تعادل می رساند. با گذاشتن سنگ عقیق در اطراف ناف انرژی چاکرای‌دوم را متعادل کنید.

مهار احساسات: برای هماهنگ شدن بدن با چاکرای دوم باید تمام سیاهی های وجود خود را دور بریزید. احساسات افسردگی، غم و استرس، ناتوانی و نفرت و به خصوص ناامیدی حس های مسمومی هستند که موجب انسداد چاکرای دوم می شوند. برای گشودن چاکرای‌دوم این حس های منفی و تاریک را با لذت، امید، شادی، شور و اشتیاق و رویاپردازی جایگزین کنید.

میانگین رتبه : ۱/۵ 😍 تعداد رای : ۱ امتیاز

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.