چاکرای سوم؛ گوهر درخشان قدرت بخش

0 1,064

چاکرای سوم که در زبان سانسکریت به عنوان مانیپورا یا “گوهر درخشان” خوانده می شود با رنگ زرد مشخص می شود و پیوند تنگاتنگی با عنصر آتش و فراتر از آن با خورشید دارد. سرچشمه اصلی انرژی بدن بوده و تاثیر مستقیمی روی احساسات فرد دارد. فعال بودن این چاکرا به افزایش انرژی و اعتماد به نفس شخص و قدرتمند شدنش کمک می کند. این چاکرای مهم بین قفسه سینه و ناف جای دارد و با اندام های کیسه صفرا، روده، معده، پانکراس، کبد و طحال مرتبط است.

بدن ما هفت چاکرای اصلی دارد که هر کدام ماموریت ویژه ای داشته و بر نواحی خاصی از بدن تاثیر گذارند. چنانچه کانالهای هر کدام از این چاکراها دچار انسداد شود، بخشی از سلامت روانی و جسمی فرد با خطر مواجه می شود.

یکی از کلیدی ترین چاکراهای بدن چاکرای سوم یا خورشیدی است که بیشترین تاثیر را روی سیستم گوارشی دارد. بنابراین اگر هر گونه درد و اختلال در معده و روده احساس کردید یا دچار سوء هاضمه شدید به به فعال نبودن این چاکرا شک کنید. از سوی دیگر اگر نشانه هایی از سردرگمی در تصمیم گیری و عزت نفس پایین دارید مشکل کار شما عدم تعادل چاکرای سوم است.

چرا چاکرای‌سوم اهمیت دارد؟

چاکرای سوم یکی از حیاتی ترین منابع انرژی بدن است. اگر نامتعادل باشد احساسات درونی تان به هم میریزد. از نظر جسمی هم دچار مشکلات روده، معده، مشکلات قلبی و عدم کیفیت خون می شوید.

چاکرای خورشیدی نقش پالایشگاه بدن را دارد. انرژیهای ورودی به بدن پس از گذر از چاکرای تحتانی و فوقانی به این چاکرا می آیند و توسط چاکرای خورشیدی در سراسر بدن پخش می شوند. افرادی که دائما ناآرامی های درونی دارند یا مسائل مادی بیش از حد باعث نگرانی و استرس آنها می شود، چاکرای سوم آنها ناهماهنگ است.

احساس اعتماد به نفس کاذب یا خود کوچک بینی و دردهای ناحیه شکمی همگی نشانه از این است که باید این چاکرا پاکسازی شود.

چاکرای سوم
چاکرای سوم

ویژگی های چاکرای سوم

محل قرارگیری: بین ناف و قفسه سینه در راستای ستون فقرات. با فعالیت های گوارش و متابولیک در ارتباط است.

عنصر اصلی: آتش

سنگ مرتبط: سیترین، کهربا، پیریت

مانترا: Raam

غدد داخلی: آدرنال

احساسات مرتبط: با عزت نفس، خویشتن داری، سرزندگی، قدرت و هدفمندی در ارتباط است

تاثیرات جسمی بسته شدن چاکرای‌سوم

همانطور که عنوان شد غیر فعال شدن یا انسداد هر کدام از چاکراهای بدن عوارض روحی و جسمی بر جا می گذارد. از آنجایی که این چاکرا هضم غذا و متابلیسم را تنظیم و کنترل می کند، غیرفعال شدن آن عوارضی در همین ناحیه ایجاد خواهد کرد که شامل موارد زیر است:

سوء هاضمه و یبوست

کم خوری یا پرخوری

سندروم روده تحریک پذیر

بروز دیابت

عوارض روانی غیرفعال شدن چاکرای سوم

سردرگمی و ناتوانی در تصمیم گیری

احساس واهمه یا عصبانیت

عدم قدرت و عزت نفس پایین

فعال بودن چاکرای‌سوم

برای اینکه چاکراها در حالت تعادل با اندامهای داخلی باشند، باید همیشه در تعادل نگه داشته شوند. کم کاری و پرکاری هر دو می توانند برای حس و حال درونی شما مشکل ساز باشند. هنگامی که چاکرای‌خورشیدی در بهترین وضعیت قرار دارد، شجاعت و خوشحالی را تمام و کمال احساس می کنید. می توانید از خودتان و دیگران محافظت کنید. بدون هیچ ترس و دلهره با اراده در مسیر اصلی کار و زندگی قدم بر می دارید. می توانید رهبری تاثیرگذار و موفق باشید. به خودتان باور دارید و با اعتماد به نفس بهترین تصمیمات را در هر زمینه ای می گیرید.

فعال بودن این چاکرا موجب می شود احساس آرامش واقعی داشته باشید و شرایط زندگی را آن طور که هست از دید مثبتی بنگرید و اتفاقات را بخشی از مسیر پیشرفت خود بدانید. در این حالت عملکردتان در هماهنگی با قوانین کیهانی قرار می گیرد. از این رو پیشرفتهای مادی و معنوی جلوی راهتان قرار می گیرد و به تحولی درونی و بیرونی می رسید.

راهکارهای پاکسازی چاکرای سوم

برای پاکسازی و نفوذ به کانال های چاکرای‌سوم روش های مختلفی وجود دارد. مصرف بعضی از خوراکیها مانند روغن نارگیل، عسل، کاکائو، هندوانه می تواند به حفظ تعادل این چاکرا و رفع مشکلات گوارشی کمک کند.

به تماشای آتش بنشینید: تعجب نکنید آتش عنصر اصلی چاکرای خورشیدی است. تماشای آتش به فعال شدن این چاکرا کمک کرده و عزت نفس و قدرت وجودی تان را باز می گرداند. البته می توانید به جای این کار در خانه شمع هایی روشن کنید یا در زیر نور و گرمای خورشید اندکی بیارامید.

رنگهای زرد و طلایی را در خانه به کار ببرید: خیلی جالب است که بدانید مشاهده یا لمس رنگهایی با تم زرد و طلایی چاکرای‌سوم را بر می انگیزد. برای رسیدن به این هدف حتی می توانید در باغچه و گلدان گلهای زرد بکارید. آتشدان هایی در حیاط طراحی کنید. لباسهای زرد بپوشید. خانه را با رنگ های زرد ملایم و چراغ های با نور زرد تزیین کنید.

مانترا درمانی و جملات انگیزشی: تکنیکی که همیشه به فعال شدن چاکراها کمک می کند، استفاده از مانترا و جملات مثبت است. این کار جذاب را می توانید در مدیتیشن در طبیعت یا در آینه انجام دهید. بعد از مدتی با باز شدن چاکرای‌سوم شاهد قدرت روحی و اعتماد به نفس فراوان خواهید بود.

“من قدرت شگفت انگیزی برای تغییر زندگیم دارم” ” من می توانم سرنوشتم را به گونه ای که تمایل دارم بسازم”” من شجاعت و قدرت بی نظیری برای مواجه شدن با ناآرامی های زندگی دارم”

آروماتراپی: آروماتراپی یکی از رمزهای مخفی بازسازی چاکراهاست. روغن های عطری با برانگیختن حس بویایی اثر روانی عمیقی بر بدن می گذارند. برای باز شدن چاکرای خورشیدی می توانید از اسانس نعناع فلفلی، زنجبیل، لیمو، چوب صندل و پرتقال در اسانس سوز استفاده کنید.

 انرژی سنگها و کریستالها: هر چاکرا سنگ درمانی مختص به خود دارد. برای اینکه مسیر چاکرای سوم فعال شود از سنگهایی همچون سیترین، زمرد، مرمر سبز، کوارتز دودی، کلیست طلایی، چشم ببر، طلا و زبرجد سبز استفاده کنید. به این صورت که سنگ را در محل چاکرای سوم قرار دهید یا در حین یوگا و مدیتیشن در دستها نگه دارید. با وجود انرژی این سنگها و مانترا درمانی چاکرا فعال شده و انرژی های کیهانی در آن به جریان می افتد.

میانگین رتبه : ۵/۵ 😍 تعداد رای : ۱ امتیاز
ارسال یک پاسخ