آرامش درون و ارتباط موثر با پاکسازی چاکرای پنجم

192

همسویی با چاکرای ارتباطی بدن

چاکرای پنجم گویی نورانی و انرژی بخش در بخش فوقانی است که درست روی گلو جاخوش کرده و بدن را از گزند آسیب های روحی و جسمی حفظ می کند. بسته شدن مسیر چاکرای گلو و غیرفعال شدن آن ارتباطات ما با دیگران را دچار چالش می کند. برای درمان این نقص در جذب و دریافت انرژی راهکارهایی همچون مدیتیشن،یوگا، رایحه درمانی، سنگ درمانی و طبیعت درمانی کارساز است.

چاکرای گلو
چاکرای گلو

ویژگیهای چاکرای‌پنجم

چاکرای‌گلو یا چاکرای حلق پنجمین چاکرای‌حیاتی و معنوی بدن است. از آنجایی که این چاکرا در تقویت مهارتهایی همچون حقیقت جویی،  مهارت نه گفتن، پاکدلی و راستگویی موثر است، همیشه باید در تعادل و هماهنگ با بدن باشد. شما همواره در طول زندگیتان نیاز دارید حقایقی در خصوص واقعیت وجودی تان بدانید و خودتان را ابراز کنید. این چاکرا در برآوردن چنین خواسته هایی به شما کمک می کند.

تمایل به صداقت و راستگویی به طور غریزی در هر آدمی وجود دارد، اما در صورتی که این چاکرا دچار انسداد شود، میل به روراست بودن کاهش پیدا می کند. ضمنا عدم تعادل در این چاکرا اثراتی همچون کاهش ارتباط و خوش صحبتی و عدم اعتماد به نفس را نیز به همراه دارد. مهم تر اینکه تاثیراتی جسمی و روحی را مشاهده خواهید کرد که یک نمونه بارز آن شکل گیری تیروئید پرکار یا کم کار است.

عملکرد چاکرای‌گلو چیست؟

چاکرای‌پنجم که در ناحیه گلو واقع شده در ناحیه ای به نام سیب آدم با رنگ آبی روشن درخشان در گردش است. این چاکرا در حالت طبیعی و پاکی مانند گوی درخشانی خودنمایی می کند. یکی از کارکردهای اصلی چاکرای گلو به این صورت است: زمانی که افراد در شروع روابط عاشقانه قرار می گیرند، به دلیل ترس و نگرانی در ارتباط موثر چاکرای گلو کمی کدر و تیره و تار می شود. به همین دلیل است که در ابتدای رابطه تا حدی رنج را تجربه می کنیم چرا که موانعی بر سر راه افکار و احساسات صادقانه و زلال قرار می گیرد. از آنجایی که احساس عشق عمیق منشا رسیدن به عشق معنوی است،

هر چاکرا باید سریعا در مسیر اصلی تعادل با سایر چاکراهای بدن قرار بگیرد. به این معنا که باید از بروز گرفتگی در چاکرای‌گلو جلوگیری کنیم. عشق ورودی تمام نیروهای مورد نیاز ما برای ادامه حیات است. ضمن اینکه باید بدانید ترس و واهمه از برقراری روابط، چاکرای‌گلو را کوچک می کند و به مشکلات جسمانی و روحی می انجامد.

نکته جالب توجه این است که تاثیر چاکرای‌گلو از طریق فرکانس صدای شما تجلی می یابد. به این صورت که وقتی صحبت می کنید با فرکانس صدا ارتعاشاتی به جهان و محتویات آن می فرستید. به عبارتی می توان گفت چاکرای‌پنجم کانون ارتباط با تمام موجودات جهان هستی است. خیلی از افراد که در بیان احساسات درونی و بیرونی خود راحت نیستند، از هنردرمانی همچون موسیقی و نقاشی بهره می برند. لازم است تاکید شود چاکرای ‌گلو با چاکرای‌دوم یا خاجی در ارتباط است. خواسته های خلاقانه از چاکرای دوم نشات گرفته و به چاکرای گلو می رسد و از آنجا به جهان هستی منتقل می شود. در حالتی که این چاکراها متعادل باشند، درخواست شما تحقق می یابد.

نام سانسکریت چاکرای پنجم ویشودها (Vishuddha) و عنصر مرتبط با آن اتر است و با حواس شنوایی تقویت می شود. به طور کلی می توان گفت فعال بودن این چاکرا ما را در عوامل زیر تقویت می کند: ارتباط کلامی شیوا با دیگران – استعدادیابی در امور هنری – به کارگیری حس شهود و دریافت الهامات – به کارگیری خلاقیت.

اعضای مربوط به چاکرای گلو عبارتند از: مری، حنجره، نواحی گلو، حلق. غده های مرتبط: تیروئید و پاراتیروئید است.

چاکرای پنجم
چاکرای پنجم

نشانه های عدم تعادل در پنجمین چاکرای بدن

وجود انسداد در چاکرای‌پنجم موجب می شود شخص با دیگران مشکل ارتباطی پیدا کند چرا که اعتماد به نفس نداشته و کلام تند و زننده ای دارد و رازهای دیگران را فاش می کند. چاکرای‌گلو باید در تعادل و توازن با سایر چاکراهای بدن عمل کند و پرکار و کم کار نباشد. کم کاری چاکرا موجب می شود شخص گوشه گیر و منزوی باشد و تمایلی به برقراری ارتباط با دیگران نداشته باشد. این حالت با نشانه هایی مانند عدم اعتماد به نفس و حس درد در ناحیه گلو و گردن مشخص می شود.

از طرف دیگر پرکاری چاکرای‌پنجم به پرحرفی و کلام بیهوده منتهی می شود. به گونه ای که شخص توجهی به صحبت های دیگران ندارد و تنها حرفهایی باطل و بی ارتباط به موضوع می زند. در نتیجه بسیاری مواقع با کلام نسنجیده و صادق نبودن دیگران را می رنجاند. دروغگویی ویژگی بارز افرادی است که چاکرای‌گلوی پرکاری دارند. برای رهایی از این مشکلات خلقی باید برای پاکسازی چاکرای‌گلو یا حلق اقدام کنیم. پس از پاکسازی این چاکرا با روشهای اصولی مانند مدیتیشن و رایحه درمانی و تجسم خلاق از بیماری های روحی و جسمی دور می شوید و زندگی تان در مسیر موفقیت پیش می رود.

میانگین رتبه : ۵/۵ 😍 تعداد رای : ۱ امتیاز

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.