کارآفرینی به آن سختی که فکر می کنید نیست!

0 210

 کارآفرینی را از کجا و چطور شروع کنیم؟

تصور نکنید که کارآفرینی یک نبوغ ذاتی است و از هر کسی بر نمی آید تنها لازم است کمی خلاق باشید و در ادامه روحیه جستجوگری داشته باشید. خلاقیت هم از ویژگی های کار آفرینان موفق است پس اگر این روحیه را در خود می بینید باید دست به کار شوید و طرح کسب و کارتان را برنامه ریزی کنید.

شما می توانید با خلاقیت و مهارت های کشف شده تان کسب و کار خاصی ایجاد کنید که به نیازهای ویژه ای در جامعه پاسخ می دهد. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کارآفرینی را از کجا و چطور شروع کنیم؟ برای این سردرگمی هایتان نگران نباشید ما راههایی را به شما پیشنهاد می دهیم که اگر برخی از آنها را بررسی کنید قطعا به نتایج خوبی می رسید.

طراحی آثار هنری متفاوت

اگر در زمینه گرافیک و هنرهای تجسمی تجربه یا مهارتی دارید می توانید طرح هایی بیافرینید و با خلق آثار هنری منحصر بفردی که تابحال کسی نمونه آن را ندیده، محصول تولید کنید. برای شروع لازم است در جایی مانند نمایشگاههای آثار هنری محلی محصولات دست سازتان را معرفی کنید. پس از اینکه عده ای کار شما را شناختند با برند سازی برای محصول می توانید بصورت آنلاین آن را بفروشید.

عکاسی و فیلمبرداری مجالس عروسی

اگر در زمینه فیلمبرداری و عکاسی سر رشته ای دارید می توانید مهارتهایتان را با کلاس های آموزشی تقویت کنید. قطعا همه کسانی که آتلیه عروسی دارند از ابتدا تا این حد ماهر نبوده اند پس ترس را دور کنید و قدم در مسیر بگذارید. کار آفرینی با عکاسی مجالس عروسی در حال حاضر از مشاغل پر درآمد است.

سبد بافی برای کارآفرینی

این را به خاطر داشته باشید که بهترین نوع کار آفرینی استفاده از لوازم کم هزینه و تولید محصول با کیفیت و مورد نیاز جامعه است. بنابراین هر چه مواد اولیه کارتان ارزان تر باشد سود بیشتری عایدتان می شود.

سبد ابزاری است که هزاران سال است کاربرد داشته و همیشه مورد نیاز است. امروزه حتی انواع تزئینی آن با سایزهای کوچک و بزرگ بیشتر مرسوم شده است و بخصوص در لوازم عروس به چشم می خورد. این ایده کار آفرینی با اینکه مواد اولیه پیچیده ای ندارد مهارت عجیب و غریبی نمی خواهد و با ساده ترین ابزارها می توانید اشیاء زینتی و کاربردی جذابی ایجاد کنید که مشتریان نمی توانند از خرید آن بگذرند.

کارآفرینی به آن سختی که فکر می کنید نیست!

زیور آلات تزئینی بسازید

یکی از روش های خلاقانه کار آفرینی و کسب و کار شخصی این است که مصنوعات دستی مانند دستبند و گردنبند و گوشواره بسازید . می توانید از مهره، سیم، انواع نخ رنگی و مواد دلخواه دیگر استفاده کنید و با قرار دادن آنها کنار هم ترکیب جذابی بسازید که چشمها را خیره کند.

طراحی لوگو برای کارآفرینی

اگر از گرافیک سر رشته دارید می توانید با پذیرش طراحی لوگو کار آفرینی انجام دهید با چاشنی خلاقیت و نو آوری لوگوهایی برای صاحبان کسب و کارها طراحی کنید. به طور کلی در طراحی متریال برندینگ می توانید سود خوبی کسب کنید.

تولید محتوای خلاقانه

افرادی که ذهن بازی برای نوشتن دارند می توانند با وبلاگ نویسی یا تامین محتوای مورد نیاز برای سایت شرکت ها کسب و کار خوبی برای خود ایجاد کنند. نیازی نیست حتما نویسنده باشید بلکه همین که ذهن خلاق و آگاهی داشته باشید و اطلاعاتتان در زمینه های گوناگون به حد نیاز به یاری تان بیاید جای پیشرفت دارید.

این روزها با گسترش روز افزون فضای مجازی همه چیز ناخودآگاه به سمت دنیای اینترنتی پیش می رود پس باید برای تولید محتوای دیجیتال و متنی در فضای مجازی سرمایه گذاری کرد. قطعا کار فرماها به دنبال افرادی هستند که محتوای جذابی در زمینه کاری و تولید محصول و خدمات آنها ایجاد کنند.

فروش دست سازه های بازیافتی

احتمالا برایتان عجیب است که بشود اشیاء ضایعاتی را فروخت اما این ایده کاملا واقعیت دارد. در حال حاضر هنرمندان زیادی هستند که با طراحی اجسام بازیافتی اثری هنری می سازند و گاهی آن را با قیمتهای بالا می فروشند. برای این نوع کار آفرینی لازم نیست حتما هنرمند حرفه ای باشید بلکه کافی است با کمی ایده پردازی اشکال جالب و کاربردی ایجاد کنید.

طراحی وبسایت برای کارآفرینی

طراحی وبسایت یکی از انواع کار آفرینی است که هیچ وقت از آب و تاب نمی افتد. با مدت کوتاهی آموزش می توانید در این کار حرفه ای شوید و برای صاحبان مشاغل و کار فرماها طراحی وبسایت انجام دهید. حتی می توانید با فروش قالب های آماده سایت شروع کنید.
کار آفرینی با شمع سازی
چند سالی است که شمع های تزئینی جایگاه ویژه ای در مراسم، مهمانی ها و بخصوص تولدها پیدا کرده اند. اگر کمی هوشمند و خلاق باشید می توانید شمع های رنگی و معطر با طراحی های مختلف تولید کنید و با سرمایه کم و وسایل ابتدایی سود آوری خوبی داشته باشید.

کار آفرینی به آن سختی که فکر می کنید نیست!

تصویرگری کتاب کودک

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما این روزها نویسنده ها برای آراستن کتابهایشان نیاز به نقاش خلاقی دارند که با تصویرگری جذاب برای کودکان آن ها را به خواندن محتوای کتاب علاقه مند کند. همانطور که می دانید اولین چیزی که باعث می شود مشتری برای خرید کتاب ترغیب شود تصاویر هیجان انگیز روی جلد آن است.

موفق باشید. آکادمی باور : مصطفی نژادغفار

به این مطلب امتیاز دهید.
ارسال یک پاسخ