چاکرای چهارم؛ ورودی معنوی بدن

161

چاکرای قلب را بشناسیم!

چاکرای چهارم با نام آناهاتا بالاترین چاکرای تنه است که یکی از جذاب ترین تاثیرات را در بدن دارد. گویی نورانی در مرکز سینه که پیوندی عمیق بین کانونهای انرژی بالا و پایین بدن برقرار کرده است. این مرکز انرژی همچنان که در نزدیکی قلب واقع شده در تعیین عشق و درک و همدلی ما نسبت به خودمان و در برابر دیگران تعیین کننده است. رنگ چاکرای‌قلب سبز و صورتی بوده و وجود تعادل در آن و هماهنگی با سایر چاکراهای بدن، منشا عشق نامحدود، هیجان های مثبت، همدلی و فداکاری است.

گوی سبز زمردین چاکرای‌قلب در بستر نور درخشان سفید رنگی می درخشد. اما چنانچه تحت تاثیر افکار و احساسات بد قرار گیرد به سبز تیره تغییر رنگ می دهد. چاکراهای بالایی بدن تاثیرات معنوی دارند و چاکراهای پایینی بدن با حفظ توازن جسمانی و مادی در ارتباط هستند.

 

چاکرای چهارم
چاکرای‌قلب

چاکرای‌قلب چه ویژگی هایی دارد؟

چاکرای‌قلب یا چاکرای ریشه الهی که چهارمین چاکرای اصلی بدن است، به عنوان کانون معنوی فعال  عشق ورزی و بخشندگی را در وجودتان فعال می کند. هنگامی که چاکرای قلب گشوده می شود با نیروهای عمیق و برتر درونتان ارتباط پیدا می کنید. به شما کمک می کند فردی مهربان و جذاب و دوست داشتنی باشید. هنگامی که برای جذب و بخشش، عشق و مهربانی آماده شدید، آنگاه خرد و حکمت آن را دریافت می کنید. پس از این همانطور که دریچه انرژی های پاک عشق ورزی را گشودید، تاثیرات نیروهای منفی به همان نسبت از بین می رود. کارکرد روتین و درست این مرکز و تعادل آن با بدن ارتباط عاطفی شما را با اطرافیان و جهان آفرینش عمیق تر می کند. همانطور که متوجه شدید کارایی مهم چاکرای چهارم ایجاد احساس عشق خالص به آفرینش و افراد است.

رایحه مرتبط: رز و ملیسا

عنصر مرتبط: هوا

سنگهای درمانی: زبرجد و یاقوت تورمالین، عقیق سرخ، آمازونیت،کوارتز رز

کریستالها با فرکانس های ثابتی که دارند به طور همزمان یک یا چند چاکرا را با ارتعاش خود حمایت می کنند. پیش از این هم اشاره کردیم که هر چاکرا به حیوان خاصی نسبت داده می شود. ویژگی های چاکرای‌چهارم نمادی از آنتلوپ است.

سمبل چاکرا: لوتوس ۱۲ پر و مرتبط با حس لامسه

این چاکرا با غده درون ریز تیموس در ارتباط است که سیستم ایمنی را تنظیم می کند. بنابراین در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است. رنگ این چاکرا سبز است و با فعال شدن ارتعاشات به رنگ صورتی در می آید. این چاکرا با غده تیموس در ارتباط است.

بعضی اعضای بدن از جمله قلب، پوست، قفسه سینه و دستگاه گردش خون و بخش های انتهایی ریه در ارتباط با این چاکرا هستند. چاکرای‌چهارم انرژی معنوی آرامبخش و شفابخشی دارد که بیشتر از روابط ما بر می خیزد. وضعیت چاکرای‌چهارم به ما نشان می دهد که در عشق و همدلی و ارتباط با دیگران در چه حالتی هستیم. هنگامی که این چاکرا در حالت تعادل قراربگیرد، سرشار از احساس آرامش می شویم. علاوه بر این بدون قضاوت دیگران با قلبی آرام و پذیرا زندگی می کنید.

عدم تعادل در چاکرای ریشه الهی چه عواقبی دارد؟

درد و رنج های عاطفی و قضاوت های ناعادلانه و افکار منفی این چاکرا را به خطر انداخته و تعادل آن را بر هم می زند. از سوی دیگر فعال بودن بیش از حد چاکرا موجب پر ادعایی و طلبکاری در عشق و بدخلقی می شود. علائمی مانند حسرت خوردن، عذاب وجدان، بی تفاوتی و ترس و وحشت زدگی نشان از کم کاری این چاکرا دارد. نامتعادل بودن این چاکرا احساساتی مانند موارد زیر را در فرد ایجاد می کند:

وحشت از مردم، بی تابی و گریه زیاد، وابستگی مفرط، فراری بودن از آدمها و عدم تمایل به ارتباط.

چاکرای ریشه الهی
چاکرای‌ریشه الهی

متعادل بودن چاکرای‌چهارم

همانطور که از عنصر و رنگ این چاکرا بر می آید، رنگ سبز نماد سرزندگی و رشد و امید است. چاکرای‌قلب ما را به طبیعت مرتبط می کند. با خواندن مانترای yam در زمان ناامیدی و افسردگی و تنهایی فرکانسی در این چاکرا طنین انداز می شود که آن را با کل بدن همسو و هماهنگ می کند.

ماموریت چاکرای‌چهارم در بدن برقراری احساس عشق و بخشش به خود و دیگران، ارتباط اجتماعی مثبت و سالم، رسیدن به صلح و دوستی با خود و دیگران، تقویت شهود، پذیرفتن خطاهای خود و دیگران و آرامش عمیق درونی است. با این توصیف هنگامی که چاکرای قلب گشوده و متعادل است به خودتان و دیگران عشق بی قید و شرط می دهید. همچنین فعال بودن چاکرای‌چهارم و هماهنگ بودن آن با چاکراهای دیگر شما را به عشق الهی نزدیک می کند. انرژی های ناب این چاکرا حتی می تواند اتفاقات دنیا را به بعدی ماورایی و برتر وارد کند یا روی اطرافیان شما تاثیر مثبت دلخواهتان را بگذارد.

ویژگی های افرادی که چاکرای‌چهارم فعال دارند وفاداری، روشنفکری، خوش قلبی، راز داری، همدلی، پاکی، و عشق زلال است.

پاکسازی چاکرای آناهاتا

همانطور که متوجه شدید عامل خیلی از اختلالات روحی و جسمی به نامتعادل بودن چاکرای قلب بر می گردد. ما روزانه در مواجهه با ترس ها و افکار نگران کننده زیادی هستیم. از سوی دیگر با افراد متفاوتی روبرو می شویم که ممکن است از هر کدام انرژیهای منفی و تردید را جذب کنیم. بنابراین ناگزیر باید هر روز این انرژی های آلوده و ناپاک را از وجودمان پاکسازی کنیم. در این پروسه باید ابتدا چاکراها را از بندها، عقده ها، وابستگی ها و افکار منفی پاک کنیم. در مرحله بعد با گشایش چاکراها با روش های خاص همه آنها را در تعادل با هم نگه داریم.

به این مطلب امتیاز دهید.

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.