بهبود فردی کلید موفقیت

0 127

اگر شما هم قصد دارید ثروتمند و خوشحال شوید این درس را آویزه گوشتان کنید؛ بیش از هر چیزی باید روی خودتان سرمایه گذاری کنید. یعنی تلاش کنید هر روز بهتر از دیروز باشید و در این مسیر هر کاری از دست تان می آید از مطالعه کردن، مهارت آموختن، تمرین کردن و مشاوره و….برای بهبود فردی انجام دهید.

 برای اینکه بتوانید در زمینه توسعه فردی خوب عمل کنید باید توسعه پذیر باشید و به آنچه می دانید بسنده نکنید. آنچه تا الان می دانید باعث شده است که شخصیت و پیشرفت کنونی شما به وجود بیاید. پس اگر پیشرفت بیشتر می خواهید باید دانش فعلی و تجربه تان را بیفزایید و به بهتر از این که هستید تبدیل شوید. برای رشد و توسعه فردی باید در چالش های مختلف قرار بگیرید و مبارزه کنید چالش هایی که در آن تجربه های جدید کسب می کنید.  در این فرآیند شما ناگزیر هستید برای رهایی از چالش تحقیق و مطالعه کنید.

این را به خاطر بسپارید که توسعه و پیشرفت شخصی یک سیر تکاملی توقف ناپذیر است. در مسیر پیشرفت و ترقی باید سه جنبه را در خود تقویت کنید

تقویت ذهنی

هنگامی که تصمیم می گیرید تغییر کنید به سمت عادت های خوبی مانند تفکر، مطالعه، جستجوگری و پیدا کردن ایده های جدید می روید و تلاش برای یافتن مسیر هایی برای پیاده سازی ایده هایتان باعث می شود شخصیت بهتری پیدا کنید. این موارد به طور مداوم ذهن شما را تمرین می دهد. برای بهبود فردی باید مهارت های بیشتری داشته باشید که شما را از دیگران متمایز می کند. این تلاش های شما برای مقابله با موانعی که در راه دارید به تدریج شخصیت قوی تری از شما می سازد و ذهن بازتری ایجاد می کند.

نیروی جسمانی خود را تقویت کنید

همانطور که می دانید ذهن و بدن با هم کار می کنند و برای اینکه ذهن عملکرد خوب و مثبتی داشته باشد باید بدن هم در سلامت کافی به سر ببرد. پس باید با مراقبه ذهن و جسم را موازی با هم تقویت کنید و با ورزش و تغذیه مناسب از جسم خود مراقبت کنید. برنامه ورزشی منظمی داشته باشید و برای تغذیه کتاب های مرتبط را مطالعه کنید تا بهبود جسمانی باعث عملکرد بهتر ذهن و بدن و بهبود فردی شود.

تلاش برای بهبود فردی
تلاش برای بهبود فردی

تقویت نیروی معنوی برای بهبود فردی

روحیه خوب و نگرش مثبت زمینه را برای پیشرفت در زندگی فراهم می کند و فرکانس های مثبتی که ارسال می کنید اتفاقات مشابه را به زندگی شما وارد می کند. پس اینکه همیشه امیدوار و جنگجو باشید و روحیه قوی داشته باشید تاثیر زیادی در موفقیت و بهبود فردی دارد.

به طور کلی بهبود فردی تمام عملکردهایی است که هویت فردی را ارتقا می دهد. رشد توانمندیها و استعدادهای ذاتی، تحقق آرزوها، فرصت های شغلی بهتر، بالا بردن کیفیت زندگی و حرفه ای از دستاوردهای مهم رشد و تکامل شخصیت است.

در حقیقت بهبود فردی موجب می شود تصمیمات بهتری بگیرید و انتخابهای صحیح تری داشته باشید. هر تغییر مثبتی که در روند زندگی خود ایجاد کنید و حتی کوچکترین مهارت هایی که می آموزید از شما شخصیت جدیدی با تجربیات تازه می سازد. این فرآیند در طول زندگی ادامه دارد و هرگز پایانی ندارد همیشه جنبه هایی از وجودتان باید بهتر و بهتر شود تا به موفقیت های عالی تر برسید.

به زبان ساده تر می توان گفت شما در زمینه خاصی مهارت دارید. برای اینکه در تخصص و حرفه خود به فرد بهتری تبدل شوید باید تغییر کنید. بدست آوردن تجربیات جدید و مهارت هایی که تا به حال نداشته اید در مسیر موفقیت باعث رشد فردی شما می شد.

بهبود فردی از دو جنبه ذهنی و جسمی مورد بررسی قرار می گیرد. بی شک می توان گفت جنبه های روحی روانی تاثیر بسیار زیادی در عملکرد ذهنی دارد. بدون در نظر گرفتن سلامت جسمی نمی توان از فعالیت های ذهنی نتیجه رضایت بخشی گرفت. بنابراین رشد و توسعه جسمی و توسعه ذهنی به طور موازی در بهبود فردی تاثیرگذار هستند.

مدیریت زمان در راستای بهبود فردی

از این اصول اولیه که بگذریم مدیریت زمان یک مهارت مهم در راستای تغییر شخصیت است. استفاده مفید از فرصت ها همان چیزی است که هر فرد موفقی آن را تایید می کند. برنامه ریزی برای آینده قبل از هر چیز نیازمند مدیریت زمان کنونی است. در گام بعدی کسب تجارب جدید و دوری از یکنواختی یک مسئله حیاتی است.

کسب مهارت های جدید برای رسیدن به موفقیت یک گام بزرگ است. بدست آوردن مهارت های خاص و جدید شما را وارد حیطه کاری بزرگ تری می کند و موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد. علاوه بر این اعتماد به نفس و احساس خوب  ایجاد می شود و در مواجه شدن با شکست عملکرد بهتری از خود نشان می دهید و به سرعت ناامید نخواهید شد.

در مسیر بهبود فردی باید روی نقاط ضعف خود تمرکز کرده و تلاش کنید آنها را کمرنگ تر کنید. اگر در کاری خوب هستید و مهارت ویژه ای دارید بهتر است تمرکز خود را روی پرورش و شکوفایی در آن زمینه بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید.
ارسال یک پاسخ