چند راهکار طلایی که برای رشد و بهبود فردی می توانید به کار ببندید

0 158

رشد فردی رابطه تنگاتنگی با موفقیت دارد. هر چه بیشتر روی جنبه های مختلف بهبود فردی کار کنیم نتایج بهتری دریافت می کنیم. اگر در زندگی شخصی هدف و برنامه ای دارید و از ضعف هایتان آگاه هستید می توانید به کمک این مهارت شخصی اوضاع را بهتر کنید.

پیش از هر چیزی باید بدانید که رشد فردی انتها ندارد و همیشه چیزی برای بهتر و بهتر شدن وجود دارد. اگر واقعا خواهان موفقیت هستید هیچ گاه در زندگی نباید از بهبود فردی دست بکشید.  در این فرصت می خواهیم چند شیوه کارساز برای رشد و توسعه فردی را به شما ارائه دهیم

برای بهبود فردی مطالعه کنید

حتما شما هم به دنبال راه اندازی کاری هستید یا در زمینه خاصی میل به بهتر شدن دارید، پس مطالعه را درباره آن آغاز کنید. درباره تمام جزئیات کاری که می خواهید انجام دهید اطلاعات کسب کنید. در هر زمینه ای که فکرش را بکنید کتاب پیدا می شود پس اگر می خواهید در زمینه کاری تان به قول معروف بهترین خودتان باشید مطالعه تان را هر روز افزایش دهید.

یک الگو پیدا کنید

الگو و مربی شما می تواند هر کسی باشد دوست، آشنا، مادر یا پدر یا هر کسی که در زمینه مورد نظر شما تجربه بیشتری داشته باشد و روی شما هم تاثیرگذار باشد. داشتن یک مربی و همراه کمک زیادی برای ایجاد تغییرات در رشد شخصیت تان می کند.

سعی کنید کارهای روانه تان را بررسی کنید

اگر بهبود فردی برای شما موضوع کاملا جدی است باید به طور مداوم از نحوه بهبودتان آگاه باشید. تنها راه برای این پایش این است که بفهمید روند اعمال، کار، زندگی و افکارتان چگونه پیش می رود و در چه بخش هایی از زندگی نیاز به رشد فردی بیشتری دارید.

عادت های تازه ای در خود ایجاد کنید

شما نمی توانید یک  زندگی معمولی را پیش بگیرید و انتظار داشته باشید که همه چیز در زندگی تان تغییر کند. تغییرات از همین قدم های کوچک و عادت های روزمره نشات می گیرد. اگر می خواهید فرد موفقی باشید هر روز قدمی در آن مسیر بردارید. سعی کنید عادتهای افراد موفق را در زندگی تان پیاده کنید.

اگر در جستجوی بهبود فردی هستید از همین امروز باید با عادت های کوچک شروع کنید مثلا صبح ها زودتر بیدار شوید. به سلامتی تان اهمیت بیشتری بدهید.

موفقیت با بهبود فردی
موفقیت با بهبود فردی

جهت بهبود فردی با خودتان روراست رفتار کنید

خیلی کار ساده ای است که کتابی در دست بگیرید و به همه بگویید در حال رشد فردی هستید؛ اما در حقیقت تغییرات لازم را در رفتارتان اعمال نکنید. با خودتان روراست باشید برای خودتان وقت بگذارید و هر گونه فعالیتی که لازم است برای بهبود فردی در زمینه کسب و کار و زندگی تان انجام دهید.

پیشرفت هایتان را زیر نظر بگیرید

هر هفته راهکارهایی برای پیشرفت در کسب و کار، درس و حتی روابط زناشویی پیدا کنید و آنها را عملا به کار گیرید. می توانید از مشاور یا افراد موفق و با تجربه کمک بگیرید تا ایده هایی در اختیارتان بگذارند. البته کتاب ها هم راهنمایان خیلی خوبی هستند. پس از مدتی میزان پیشرفت تان را بررسی کنید و ببینید تا چه حد در بهبود فردی موفق عمل کرده اید. موانع راه تان چه بوده و چگونه می توانید به رشد بیشتر دست یابید.

برای بهبود فردی در پویایی تداوم داشته باشید

به خاطر داشته باشید که رشد فردی یک شبه و اتفاقی به وجود نمی آید باید پشتکار و تداوم دشته باشید. همانطور که می دانید هر تغییر بزرگی در زندگی در پس صبر و زمان و تلاش به وجود آمده است. تداوم در مورد هر کاری که می کنید کلید اصلی برای دستیابی به موفقیت و اتفاقات بزرگ در زندگی است. برای بهبود فردی باید سبک منحصر بفردی در زندگی داشته باشید که مسیر شما به خواسته هایتان را تسریع کند.

راهکار پاداش و تنبیه را به کار ببندید

برای افرادی که به دنبال راهی برای از بین بردن عادتهای بد زندگی شان هستند ضرورت دارد که از این سیستم استفاده کنند. این روش کمک زیادی می کند تا عادت های قدیمی و مخرب را با عادت های سازنده جایگزین کنید. برای هر برنامه ای که در جهت رسیدن به بهبود فردی انجام می دهید زمان خاصی اختصاص بدهید. مثلا با خودتان بگویید تا آخر هفته به طور مداوم روی این پروژه کار می کنم. اگر کارتان را در موعد مقرر تمام کردید برای خودتان پاداشی مشخص کنید. مثلا چیزی که خیلی وقت بود نیاز داشتید برای خود بخرید. هر کاری که خوشحالتان می کند انجام دهید.

از دوستان صمیمی کمک بگیرید

رشد و بهبود فردی یک فرآیند تک نفره نیست بلکه در تعامل و ارتباط با دیگران شکل می گیرد. با افرادی وقت بگذرانید که مشوق شما هستند و اهداف و خواسته های مشترکی با آنها دارید. معاشرت و وقت گذراندن با کسانی که همفکر و همراه هستند و به شما انگیزه می دهد مسیر رشد فردی را تسریع می کند. در این مواقع حتی اگر در بین راه خسته و ناامید شوید دوستانتان به شما انگیزه و قوت قلب می دهند.

به این مطلب امتیاز دهید.
ارسال یک پاسخ