موفقیت اتفاق عجیبی نیست!

0 114

هر فردی در زندگی اهداف و خواسته هایی دارد که دیگران نمی توانند دخالتی در تغییر آن داشته باشند. موفقیت به طور عجیبی با بهبود فردی عجین شده است و برای رسیدن به موفقیت های شغلی، مالی، معنوی و روابط اجتماعی باید اول از همه روی ویژگی های فردی کار کنید. اما مهم ترین نکته این است که موفقیت واقعا چیز خاصی نیست و تعریف آن برای خیلی از افراد به اشتباه جا افتاده است.

برخی می پندارند که پول، ثروت و رفاهی که دارند به معنای موفقیت آنها در زندگی است در حالی که مطلقا چنین چیزی درست نیست. عده ای دیگر گمان می کنند که پیشرفتهای شغلی یا شهرت نشان دهنده موفقیت است در حالی که این افراد هم تفکر اشتباهی دارند. موفقیت از دیدگاه هر فردی متفاوت است و بستگی به هدفش در زندگی دارد. هر چیزی که برای افراد اهمیت داشته باشد می تواند یک هدف فردی باشد و عموما موفقیت تعریف خاصی ندارد.

موفقیت زمانی معنا پیدا می کند که هدفی در میان باشد و میزان تلاش ما برای رسیدن به آن و نزدیکی به آن هدف نوعی موفقیت محسوب می شود. هر قدر که به هدفتان نزدیک شوید یعنی به همان میزان موفق بوده اید.

نقش هدف در دستیابی به موفقیت‌های بیشتر

پس تا اینجا متوجه شدیم موفقیت یک تعریف منسجم و مشخص ندارد بلکه همه چیز وابسته به این است که هدف شما در زندگی چیست. تصور کنید شما قصد دارید شنای کرال یاد بگیرید. حالا اینکه شما در دوره های آموزشی شرکت کنید شنا کردن بلد باشید و پس از آن در مسابقات کشوری شرکت کنید و برند شوید مهم نیست. همین که به هدف خود یعنی یادگیری شنای کرال خوب عمل کرده اید یعنی در این زمینه موفق بوده اید.

در واقع هر کسی هدفش را در زندگی بر مبنای نیازهایش تعیین می کند و دیگران نمی توانند تصمیم بگیرند که او چگونه فکر کند این اولین اصل برای هدف گذاری است. هر هدفی که در زندگی انتخاب می کنید شما در مقابل تصمیم که گرفته اید مسئولید چرا که صاحب آن هدف هستید.

شاید بپرسید بهبود فردی چه نقشی در رسیدن به موفقیت دارد؟ هر چند که شما روزها و ماهها روی اهدافتان کار کنید و خیال بافی کنید اما زمانی که روی جنبه های مختلف شخصیت خود کار نکنید احتمال اشتباهات و خطاها بیشتر می شود. از آنجایی که بهبود فردی یعنی کار کردن روی جنبه های مختلف توانمندیها و مهارتها و توسعه خصوصیات منحصر بفردی که دارید، پس خیلی مهم است که بدانید چه قابلیت هایی دارید و آنها را تقویت کنید.

توصیف بهبود فردی

اگر بخواهیم بهبود فردی را توصیف کنیم هزاران جنبه مختلف از آن وجود دارد که هر کدام جایگاه خاصی در رسیدن به خواسته هایمان دارد. برای اینکه در کار حرفه ای و زندگی یک آدم موفق باشید تنها تحصیلات عالی داشتن و مطالعه کردن کافی نیست بلکه باید بیاموزید چطور از آنها استفاده کنید.

معاشرت با افراد با تجربه و کار بلد در رشته تخصصی شما می تواند الگوی بسیار خوبی باشد که با انتقال تجربیات احتمال خطاهایتان را به حداقل برساند. گذشته از اینها باید بسیار دقیق و ریز بین باشید و کوچکترین مسائل را در زندگی زیر نظر بگیرید. مسئله کلیدی دیگر این است که مسئولیت همه امور کاری و اقداماتی که در زندگی به کار گرفته اید بپذیرید هیچ کس نمی تواند در مورد اعمالتان تصمیم گیری کند بلکه اختیار در دست شماست.

موفقیت و رابطه با بهبود فردی
موفقیت و رابطه با بهبود فردی

بهبود فردی برای رسیدن به موفقیت از کجا آغاز می شود؟

فرآیند بهبود فردی دقیقا از آنجایی شروع می شود که شما تصمیم بگیرید تغییرات درونی را از سر بگیرید. از همین امروز هم می توانید شروع کنید به بهتر شدن. کافی است هر روز برنامه ای مدون داشته باشید و خودتان را به اجرای آن ملزم کنید. با این روند هر روز بیشتر از روز قبل می دانید و مهارت بدست می آورید. استعدادهای ذاتی و قابلیت هایتان را کشف کرده و روی آنها سرمایه گذاری کنید. هیچ وقت برای یادگیری و کسب مهارتهای جدید دیر نیست.

در مورد یادگیری هر چیزی که احساس نیاز کردید درنگ نکنید و پا در عرصه بگذارید. مطمئن باشید در زندگی موقعیت هایی به وجود می آید که به آن ویژگی و مهارت خاص نیاز پیدا می کنید و گره از کارتان باز می کند. حداقل چیزی که از کشف استعدادهای خود و یادگیری چیزهای بیشتر نصیب تان می شود این است که قدرت تصمیم گیری تان بهتر خواهد شد.

ایده های جدید به ذهن تان می رسد و می دانید که برای رسیدن به آن چه کارهایی باید انجام دهید. چرا که اعتماد به نفس بالایی دارید که از تجربیات زیاد بر می آید. زندگی تان را به بخش های مختلف تقسیم بندی کنید و روند فعالیت هایتان را زیر نظر بگیرید. توجه کنید که در هر ماه چه پیشرفت هایی داشته اید و برای آنها به خودتان پاداش بدهید. این را به خاطر داشته باشید که رسیدن به موفقیت یک اتفاق بزرگ و عجیب نیست. موفقیت به همین سادگی از رویدادهای ساده شروع می شود.

میانگین رتبه : ۵/۵ 😍 تعداد رای : ۱ امتیاز
ارسال یک پاسخ