چاکراهای بدن مجاری گردش انرژی حیاتی پاک

0 991

چاکراهای بدن مجاری گردش انرژی حیاتی پاک


چاکراهای بدن هفت مرکز قدرتمند انرژی هستند که در کالبد اثیری ستون فقرات تمرکز یافته اند و بین روح و جسم ما پیوندی عمیق برقرار می کنند. این چاکراها به شکل گوی های مدام در حال چرخش فرض می شوند که بواسطه گردش آنها انرژی حیاتی در شبکه ای از مجاری ظریف به نام هادی در سراسر بدن به جریان می افتد.

در آیین هندوئیسم اینگونه ترویج شده که این کانونهای مهم انرژی در بدن در حقیقت منابع دریافت انرژی از محیط برای حفظ حیات هستند. جالب تر این است که بدانید چاکرا تنها به انسان تعلق ندارد و در سایر موجودات زنده هم وجود دارد.

هفت چاکرای بدن
چاکراهای بدن هفت مرکز قدرتمند انرژی هستند که در کالبد اثیری ستون فقرات تمرکز یافته اند

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستند که به جز سلامت جسم به انرژی درمانی ماورایی بدن و روانشناسی اعتقاد و علاقه دارید، حتما در مورد چاکراها هم زیاد شنیده اید. اما شاید اطلاعات نصفه نیمه ای در مورد آن داشته باشید و بخواهید بیشتر از این دنیای شگفت آور سر در بیاورید.

چاکرا به چه معناست؟

در مفاهیم سانسکریت چاکراهای بدن کانونهای انرژی چرخ مانندی هستند که انرژی های بدن را از محیط دریافت می کنند. در این آیین اعتقاد بر این است که پراناها و انرژیهای حیات در پیرامون کالبد فیزیکی هر مخلوق زنده ای وجود دارند و در صورتی که چاکراها فعال باشند، این انرژیهای پاک از طریق آن وارد بدن می شوند. چاکراهای انرژی در محل نصف النهاری بدن یعنی همان ستون فقرات استقرار دارند. این بدان معناست که شریانی از انرژی در مرکز بدن تمرکز یافته و از طریق مجراهای باریک نادی(چاکراهای فرعی) انرژی را در سراسر بدن به جریان و چرخش وا می دارد.

ناگفته نماند که حدود هفتاد و دو هزار مجرای باریک نادی در بدن این تبادلات را انجام می دهند که چاکراهای اصلی دوار روی آنها در جریان هستند. از سوی دیگر انرژیهای مثبت و منفی بدن که در دو سمت راست و چپ تمرکز یافته اند می توانند به طور مستقل بر مسیر چاکراها و چرخش شان تاثیر بگذارند.

عملکرد چاکراهای بدن

در یک دسته بندی کلی چاکراهای بدن به دو نوع اصلی و فرعی طبقه بندی می شوند. چاکراهای اصلی همانطور که عنوان شد مراکزی هفتگانه هستند. اما چاکراهای فرعی به ۷ هزار گونه مختلف در بدن وجود دارند. چاکراهای فرعی در واقع به کالبد جسمانی رسوخ کرده و پیرامون بدن را احاطه می کنند. اگر انرژی در این چاکراهای بدن به درستی جریان پیدا کند، فرد از لحاظ جسمی و روحی در شرایط سالم و ایده آلی قرار می گیرد. اینگونه می توانیم بدنی در کنترل خودمان داشته باشیم و ذهن و جسم مان را هماهنگ کنیم. هر یک از چاکراهای اصلی بدن رنگ به خصوصی دارند و با حالت مارپیچی از درون به بیرون دوران می کنند.

حالا شرایطی را تصور کنید که مسیر این چاکراها بسته شده یا از حالت تعادل خارج شده اند. اینجاست که مشکلات ذهنی و جسمی انسان را درگیر می کند. دلایل گوناگونی مانند موارد زیر ممکن است عامل مسدود شدن چاکراها باشند:

شوکهای عصبی- آسیب های روحی و ناراحتی – خودخوری- خشم و به هم ریختگی عصبی- رنجش های عمیق- حسرت و حسادت

اهمیت چاکراها برای بدن

بهتر است این گونه بیان کنیم که چاکراهای بدن نیروگاه هایی از انرژی پاک و ماورایی هستند که با ماهیت چرخشی انرژی حیات را در کل بدن تکثیر می کنند. آنها ورودیهای خارق العاده ای برای ورود و خروج انرژیهای مثبت و منفی هستند که تاثیرشان با حال خوب و بد نمود می یابد.

بگذارید این گونه برایتان شرح دهم چاکراها گوی ها درخشان و نورانی هستند که پاکی، شادی و  احساسات ماورایی آرامبخش را به کل بدن انتقال می دهند. ماموریت اصلی چاکراهای بدن ایجاد سلامتی جسمی و پاکی ذهن و روح و احساساتی سرشار از سرزندگی و شفافیت است.

هفت چاکرا
چاکراهای بدن هفت مرکز قدرتمند انرژی هستند که در کالبد اثیری ستون فقرات تمرکز یافته اند و بین روح و جسم ما پیوندی عمیق برقرار می کنند.

چاکراهای اصلی بدن انرژی حیاتی بدن را تکثیر می کنند و اگر عملکرد درستی نداشته باشند اعضای حیاتی بدن دچار ضعف و بیماری می شوند چون انرژی حیاتی کمی دریافت می کنند. در طرف مقابل چاکراهای فرعی کوچکی را داریم که به اندام های جانبی و کم اهمیت تر بدن انرژی رسانی کرده و آنها را کنترل می کنند.

حال که تا حدودی با چاکراهای بدن آشنا شدید، جالب است بدانید انتشار پرانا و انرژی های حیات و همچنین بهبود عملکرد ارگانها مانند جذب و گوارش کار اصلی چاکراهاست. علاوه بر این تمام احساسات مانند بروز ترس و نگرانی و حال ناخوشایند را به درست کار نکردن چاکراها نسبت می دهند. از طرفی تقویت و فعال سازی بعضی چاکراهای خاص باعث بروز استعدادهای ویژه روانی می شود. به عنوان نمونه با فعال شدن چاکراهای کف دست، فرد توانایی فوق العاده ای در احساس هاله درونی، انرژی های لطیف ماورایی و احساس تندرستی خواهد داشت.

انواع چاکراهای بدن کدامند؟

همانطور که متوجه شدید ما با دو نوع چاکرای اصلی و فرعی سر و کار داریم. چاکراهای اصلی که به اعضای اصلی بدن انرژی حیات می دهند و آنها را کنترل می کنند معمولا ۳ تا ۴ اینچ قطر دارند. اینها نیروگاه های اصلی و حیاتی روح و جسم برای انرژی رسانی هستند. حال آنکه چاکراهای فرعی ۱ تا ۲ اینچ قطر دارند و از طریق دو فرآیند غدد درون ریز و سیستم عصبی بر کالبد موثرند.

در ادامه با ما همراه باشید تا ۷ چاکرای اصلی بدن را که نیروی ناب وجودی را تامین می کنند بشناسیم

آکادمی باور

میانگین رتبه : ۵/۵ 😍 تعداد رای : ۱ امتیاز
ارسال یک پاسخ