چاکرای اول بدن

0 995

چاکرای اول بدن

نخستین و عمقی ترین چاکرای بدن تحت عنوان چاکرای MULADHARA پایه ستون فقرات یکی از ورودی های نیروی حیاتی و پرانا به بدن است. رنگ قرمز این چاکرا بیانگر قدرت جسمانی و شور زندگی است. این طیف رنگی همانطور که رنگش گویاست روی فقر آهن و سوء تغذیه اثر داشته و ارتعاش ان خاصیت تقویتی و درمانگری دارد. رنگ قرمز در طیف مرئی بلندترین طول موج و کمترین ارتعاش را دارد.

این طور که گفته می شود باز بدون چاکرای اول و هماهنگی آن با بدن ارتباطی عمیق با زمین ایجاد می کند . به این صورت زندگی را با حسی عمیق و انرژی حیاتی کامل احساس خواهید کرد. در شرایطی که چاکرای اول خوب عمل کند و تعادل کافی داشته باشد ذهن تان به سادگی بر موضوعات تمرکز می یابد.

چاکرای اول به عنوان چاکرای ریشه تنها یک المان ایینیو باستانی نیست. در دنیای مدرن امروزی که همه ما به نوعی به دنبال کورسویی از دریافت آرامش هستیم این چاکرا با دریافتا هایش به حفظ سرزندگی کمک می کند.

 

سرچشمه ای از انرژی که از زندگی در تعادل ناشی می شود در توصیف این چاکرای حیاتی همانطور که از نامش بر می آید در عمقی ترین نقطه وجود هر شخصی در ابتدای ستون فقرات واقع شده است. از لحاظ فیزیکی در سطح ستون فقرات، استخوانها و خون احاطه دارد. از لحاظ عواطف درونی به غرایز اصلی ما برای حفظ بقا و تامین نیازهای حیایتی و شجاعت و توانگری در ارتباط است.

نماد چاکرای اول
نماد چاکرای اول

کارکرد چاکرای اول برای بدن

چاکرای اول به نیازهای فیزیکی بدن و به عبارتی خواسته های اولیه ما برای حفظ بقا مربوط می شود. جالب است بدانید باز شدن چاکرای اول برای کسب سرزندگی به اجداد ما استقامت، شجاعت و سازگاری داد تا برای حفظ بقا تلاش کنند. این چاکرای ریشه ای گنجینه ای از انرزی ناب برای حفظ سلامت جسم و گسترش دهنده چاکراهای دیگر است. پیش از اینکه به منابع عظیمی از انرژی برسیم باید ابتدا در سلامت و امنیت باشیم.

عدم تعادل در چاکرای ریشه

بعضی عوامل در زندگی ما فعال بودن چاکرای ریشه را کم یا بیش از حد می کنند که عمدتا به روابط دوستانه و خانوادگی ما بر می گردد. شرایطی که احساس خشم، بحران و یا قربانی بودن داریم. اینجاست که چاکرای اول تعادلش بر هم می خورد و مدام تحت استرس قرار می گیریم. شرایطی که مسائل مالی طولانی و بیش از حد ما را درگیر خود می کند. در این موقعیت کنترل خود را از دست می دهیم و احساس می کنیم روی پاهایمان بند نیستیم. در این حالت وقتی با نشانه های به هم ریختگی تعادل چاکرای ریشه آشنا باشیم می توانیم اسان تر و سریع تر آن را به تعادل برگردانیم.

برای جذب انرژی از این چاکرا باید دائم تفکر من در امنیت و سلامت هستم را همراه با احساس عمیق در فکر تداعی کنید.

برای به تعادل رساندن این چاکرا هنگامی که احساس عدم ناامنی و وحشت دارید با خواندن LAM که مانترای مخصوص چاکرای اول است ارتعاشی ایجاد می کنید که در این چاکرا طنین انداز شده و آن را در همسویی با بدن قرار می دهد. سنگهای قیمتی همچون تورمالین سیاه، عقیق قرمز و هماتیت به این چاکرا نسبت داده می شوند. این سنگها با فرکانس های ثابت ارتعاشی در حمایت این چاکرای تولید می کنند.

علاوه بر این در فرهنگ هندو هر چاکرا به حیوانی نسبت داده شده که خصوصیاتی مرتبط با هم دارند. فیل به دلیل مظهر قدرت، سرسختی و استقامت بودن با عنوان خدای بخت و اقبال یا گانشا به چاکرای ریشه نسبت داده می شود.

نماد چاکرای اول
نماد چاکرای اول

حالات روحی ناشی از عدم تعادل چاکرای ریشه

همانطور که بیان شد نامتعادل بودن انرژی حیاتی چاکرای ریشه احساس بیقراری، عدم امنیت و استرس ایجاد می کند. در نتیجه این عدم توازن می تواند به شکل افسردگی، عزت نفس کم، اضطراب، رنجش و خشم و حتی افکار خودکشی نمود پیدا کند.

ایجاد تعادل در چاکرای ریشه

خوشبختانه آرام سازی چاکرای ریشه با فعالیت های ساده ای مانند پیاده روی روی سبزه های با پای برهنه یا هر نوع پیاده روی روزانه امکان پذیر است. فعالیت های انرژی بخشی مانند رقص، باغبانی و تمرینات ورزشی استقامتی هم بسیار مفید هستند. مهم تر اینکه سعی کنید پیرامون خود را با رنگ قرمز بیارایید. لباسهای قرمز رنگ بپوشید و میوه ها و غذاهای قرمز مانند گیلاس و توت فرنگی بخورید.

پاکسازی چاکرای اول

راهکارهای متنوعی برای پاکسازی چاکرای اول وجود دارد. سه شیوه اصلی تکرار مانترا موسیقی درمانی و رایحه درمانی بیشتر مورد توجه قرار دارند. شخص می تواند برای سر و سامان دادن به الگوهای فکری خود جملات تاکیدی یا همان مانتراهای ویژه چاکرا را بارها با خود تکرار کند. عباراتی همچون « هر آنچه می خواهم در اختیار دارم»«من قوی و ثابت قدم هستم» «من کامل و متمرکز هستم»«من در امنیت و سلامت به سر می برم» من به خرد زندگی اطمینان دارم و تسلیم می شوم» « من با خود درونی ام در صلح هستم»

 

مدیتیشن یکی از شیوه های مفید دیگر برای توازن و سلامت چاکرای اول است. اگر با حالت سکون و نشسته آرام سازی مشکل دارید می توانید در حالت پیاده روی این کار را انجام دهید. پیاده روی آگاهانه ای که ارتباط بدن با زمین را عمیق تر می کند. به این صورت که در طبیعت گام بر می دارید و نفس عمیق می کشیم و تجسم می کنیم که به خانه حقیقی خود طبیعت بازگشته ایم.

بهترین کار پیاده روی با ذهن آگاهی روی ماسه و شن و خاک است که انرژی بدن با زمین تنظیم شود. حضور در طبیعت به خودی خود ارتباط با زمین را تقویت می کند.

رایحه درمانی همانطور که به نظر می رسد با حالت برانگیختگی خواص درمانی برای باز شدن مسیر چاکرا ایجاد می کند. برای رسیدن به هدف لازم است روغن های اصلی خاکی یا سوزاندنی هایی مانند چوب سرو، چوب صندل، میخک، گل سرخ، فلفل سیاه، زنجبیل یا شمع ها را بسوزانید. با این کار احساس امنیت و ایمنی در اثر رایحه فعال می شود.

آکادمی باور

میانگین رتبه : ۵/۵ 😍 تعداد رای : ۲ امتیاز
ارسال یک پاسخ