راهکارهایی برای شاد زیستن و سلامتی

0 126

همه ی انسان ها به دنبال شاد زیستن و سلامتی جسمی و روحی هستن. هر کسی برای خودش تعریفی از شادی داره. برای یکی ممکنه شادی در داشتن یه کار و حرفه ی مناسب باشه و برای دیگری داشتن همسر و فرزند، و برای کسی هم قدرت و پول و زندگی لوکس. حتما تا حالا شما هم بارها به این موضوع فکر کردین که چه چیزی بیشتر از همه می تونه شما رو شاد کنه و با خودتون گفتین چه کار کنیم که شاد باشیم و از زندگی لذت ببریم؟

محققان بر این باورند که عوامل زیادی می تونه موجب شاد زیستن و سلامتی فرد بشه. در این مقاله ما سعی داریم تا راهکارهای مناسبی رو برای شما اراده بدیم تا بتونید به شادی و سلامتی جسمی و روحی بیشتر در زندگی دست پیدا کنین.

زندگی در لحظه

یکی از راه هایی که می تونه به شاد زیستن و سلامتی کمک کنه زندگی در لحظه است. هر کدام از ما گذشته ای داشتیم که شاید بابت اشتباه هایی که در اون انجام دادیم، پشیمان و ناراحت باشیم و یا نگران آینده ای هستیم که هنوز از راه نرسیده و نمی دونیم که قراره چه اتفاقایی برامون بیفته. توصیه ی بسیاری از روانشناسان و مشاوران اینست که باید از گذشته درس گرفت اما فراموش کرد و غصه ی چیزی که بر نمیگرده رو نخوریم. زندگی در لحظه و حال را غنیمت بشماریم و استرس و اضطراب آینده ای که هنوز نیومده رو نداشته باشیم و قدر لحظاتی که در اون هستیم رو بیشتر بدونیم. زندگی در حال یعنی لذت بردن از همین لحظه که در اون داریم نفس میکشیم. پس تا میتونین ازش لذت ببرین و قدرش رو بدونین.

رسیدن به رویا

اگه رویایی در سر دارین و تلاش نمی کنید اون رو محقق کنید سخت در اشتباه هستین. داشتن رویا یعنی هنوز برای زندگی شاد امید دارین و تلاش و انگیزه لازمه ی رسیدن به اون رویاست. رویاها را در خودتون پرورش بدین و برای رسیدن به اون انگیزه بسازین. داشتن انگیزه باعث میشه سعی کنین رویاهاتون محقق بشن. شاد زیستن وسلامتی شما در گرو برآورده شدن خواسته های شماست. به این باور داشته باشین که وقتی رویایی به ذهن شما وارد میشه خداوند قدرت رسیدن به اون رو هم در وجود شما قرار داده.

راهکارهای شاد زیستن و سلامتی

تاثیر اطرافیان بر شما در زمینه شاد زیستن و سلامتی

حتما تا حالا با خودتون فکر کردین که حرفای فلانی چقدر روی این رفتار من اثر داشت یا فکر کردین که اطرافیان چه تاثیری ممکنه توی زندگی شما داشته باشن. گاهی تاثیر اطرافیان بر شما ممکنه مثبت و یا گاهی منفی باشه. دوستان شما نقش زیادی توی این مسئله دارن، اما بهتره شما با کسانی معاشرت و دوستی داشته باشین که افکار مثبت دارن و به پیشرفت، شاد زیستن و سلامتی روحی و جسمی خودشون و شما اهمیت میدن چرا که افکار و رفتار اون فرد در زندگی شما موثر خواهد بود و هر فرد و چیزی که وارد زندگی شما بشه به طریقی به شخصیت شما و زندگیتون شکل میده.

راهکارهای شاد زیستن و سلامتی

تاثیر مثبت و منفی بر موفقیت

همان طور که قبلا گفتیم تاثیرات مثبت و منفی که افراد روی ما میذارن به زندگی و شخصیت ما شکل میده و در موفقیت ما نقش زیادی خواهد داشت. هم شما و هم اطرافیانتون اگر مثبت اندیش باشین و اگر افکار منفی رو از خودتون دور کنین قطعا موفقیت، شادزیستن وسلامتی به شما چشمک خواهد زد. مثبت اندیشی رو در خودتون پرورش بدین، نوع نگرشتون به زندگی رو از هر گونه منفی نگری پاک کنین، روی برنامه ها و خواسته ایی که دارین تمرکز کنین و با افکار مثبت به سوی اونا حرکت کنین. شادی و انرژی مثبت رو به دیگران هم انتقال بدین، معنویات را در خودتون قوی تر کنین چرا که روح شما نیازمند انرژی های فوق بشری و معنویست. موفقیت اتفاقی به دست نمیاد تلاش و مثبت اندیشی راه رسیدن به موفقیت است. منفی بافی تنها شما رو از اهداف و موفقیت دور می کنه.

هدف گذاری

اگه به دنبال شاد زیستن و سلامتی در زندگی هستین باید هدف گذاری کنین. یک هدف مشخص باعث میشه تا انگیزه داشته باشین و تلاش کنین به اون هدفتون برسین. مدام در ذهن خودتون هدف رو مجسم کنین و برای رسیدن به اون راه ها و تلاش هایی که لازمه انجام بدین رو مرور کنین و بعد به آن عمل کنین. اگه شادی و سلامتی جسمی و روحی می خواهید و دوست دارین کیفیت زندگیتون بالا بره و در کسب و کار خودتان موفق باشین باید هدفی معین داشته باشین تا به همه ی اونا دست پیدا کنین.

راهکارهای شاد زیستن و سلامتی

کلام آخر

در این مقاله به راهکارهایی که برای شاد زیستن و سلامتی لازم است پرداختیم و برای رسیدن به رویاها و شادی به شما هدف گذاری و مثبت اندیشی را پیشنهاد دادیم، امیدواریم با تقویت این راهکارها در خودتون، به شادی و سلامتی و موفقیتی که به دنبالش هستین در زندگی برسین.

به این مطلب امتیاز دهید.
ارسال یک پاسخ