نقش ارتباطات در موفقیت

0 1,145

در هر کسب و کاری ارتباطات در موفقیت نقش مهم و اساسی دارن. ارتباطات نه تنها در موفقیت های کاری بلکه در زندگی شخصی شما هم تاثیر گذارن. داشتن مهارت ارتباطی عاملی موثر برای جذب مشتریه، تلاش برای کسب مهارت ارتباطی و ارتقای اون می تونه به توسعه و پیشرفت شغلی شما کمک کنه. ارتباطات در موفقیت نقش گسترده ای ایفا می کنن پس برای بهبود اون باید تلاش کرد تا در شغلی که دارین به ایده آل هاتون برسین. در این مقاله با ما همراه باشین چون قراره در مورد تاثیر ارتباطات در موفقیت و چگونگی بهبود بخشیدن به ارتباطات برای رسیدن به موفقیت نکات طلایی ارائه بدیم.

ارتباطات در موفقیت و تاثیر هنر بیان در آن

ارتباطات در موفقیت هر سازمان، نهاد و هر شغل و حرفه ای نقش بسزایی داره. شما نمی تونین تو شغلی باشین و بگین که نوع ارتباطم با مشتری و ارباب رجوع نمی تونه تاثیر گذار باشه چون که هر فردی در ارتباط برقرار کردن با دیگرانه که می تونه در شغلش پیشرفت و مشتری جذب کنه و اگه ارتباط درستی با اونا نداشته باشه و هنر بیان و فن صحبت کردن رو به خوبی بلد نباشه به مرور مشتریاش رو از دست میده.

اگه شما بهترین محصول و کار رو ارائه بدین ولی نتونین درست اون رو معرفی کنین و هنر بیان نداشته باشین رقبا ازتون پیشی میگیرن. هنر بیان و ارتباطات در موفقیت بسیار تاثیر گذار خواهد بود برای مثال اگه در تبلیغ محصولی که دارین اعتماد به نفس لازم رو نداشته باشین و هنگام صحبت کردن استرس در صدای شما مشخص باشه قطعا افراد جذب شما نمیشن و ضرر مالی خواهید دید.

تاثیر اطرافیان بر شما

اطرافیانتون می تونن نقش زیادی در موفقیت یا شکست شما داشته باشن. سعی کنین با دوستان و اطرافیانی که افکار مثبت و آینده نگری دارن در ارتباط باشین چون اونا می تونن به شما کمک های مفیدی برسونن و راهنمای شما در راه رسیدن به موفقیت باشن. اگه اطرافیان شما مدام منفی بافی کنن و به شما تلقین کنن که نمی تونین، به طور ناخودآگاه ذهن شما هم به سمت باورهای منفی و شکست خواهد رفت.

همان طور که قبلا گفتیم ارتباطات در موفقیت بسیار موثر هستن پس از افراد منفی نگر دوری کنین تا بتونین در کارتون پیشرفت کنین. به حرفای ناامید کننده ای که دیگران می زنن، توجه نکنین و با تلاش و امید، رو به جلو حرکت کنین. از تجربیات دیگران درس بگیرین و با افراد موفق مشورت کنین چون این ارتباطات در موفقیت دلخواهتون نقش بزرگی خواهد داشت.

نقش ارتباطات در موفقیت

ایمان و باور و نقش آن در مسئله ارتباطات در موفقیت

برای رسیدن به موفقیت باید به کاری که انجام میدین ایمان داشته باشین و باور کنین که خدا به شما توان رسیدن به اون رو داده. قدرت ایمان و باور می تونه ناممکن ها رو ممکن کنه. با افکار مثبت و کوشش زیاد پیش برید و در این راه از خداوند بخواین تا ایمان را در شما حفظ کنه و به کمک های او امید داشته باشین.

این نوع از ارتباط در موفقیت ارتباطی معنویست و به شما آرامش خواهد داد و در کنارش دست از تلاش بر ندارین تا به هدف و موفقیتی که مد نظرتونه برسین. عقاید و باورهای شما زندگی شما رو رقم می زنن، پس اگه به موفقیت باور دارین به اون می رسین البته با تلاش و ممارست.

نقش ارتباطات در موفقیت

ضررهای تعلل

تعلل یا اهمال کاری باعث می شود شما از پیشرفت باز بمونین و مانع حرکت رو به جلوی شما میشه. تعلل در کار قطعا شما رو متحمل ضررهایی خواهد کرد و راه رسیدن به موفقیت را به روی شما می بنده. اهمال کاری در زندگی شخصی و کاری برای افرادی که با شما در ارتباط هستن ناخوشایند خواهد بود. افراد اهمال کار فراموش کار و بی برنامه هستنبه همین علت در کارها وقفه و سنگ اندازی میکنن و دیگران رو هم متحمل ضرر می کنن.

هوش مالی و پیوند آن با مسئله ارتباطات در موفقیت

هوش مالی چیه؟ هوش مالی یعنی وقتی یه مشکل مالی و اقتصادی براتون پیش میاد بتونین اون رو به شکلی صحیح مدیریت کنین تا متحمل زیان مالی بیشتر نشین. اگه هوش مالی بالایی داشته باشین کمتر دچار مشکل مالی خواهید شد و در مواجهه با مشکلات بهترین تصمیم رو می گیرین. اما اگه هوش مالی خوبی نداشته باشین در کارتون موفقیت چندانی حاصل نمی کنین و ممکنه شکست بخورین.

در مدارس و دانشگاه های ما به آموزش هوش مالی پرداخته نمیشه به همین خاطر فرد بدون داشتن اون وارد بازار کار شده و دچار ورشکستگی مالی میشه.کلاس های آموزش خصوصی وجود داره و به تقویت هوش مالی کمک می کنه و اگه افراد بتونن در چنین کلاس هایی شرکت کنن قطعا در موفقیت اونا بی تاثیر نخواهد بود.

نقش ارتباطات در موفقیت

کلام آخر

در این مقاله به نقش ارتباطات در موفقیت، هنر بیان و تاثیر اطرافیان بر شما و قدرت ایمان و باور صحبت کردیم. امیدواریم در راه رسیدن به موفقیت این مطالب برای شما کمک کننده باشه.

به این مطلب امتیاز دهید.
ارسال یک پاسخ