اعتماد به نفس بهتر است یا شکلات؟

0 1,000

 

اغلب افراد به شکلات علاقه زیادی دارند شما چطور؟ بنظرتان شکلات خوشمزه تر است یا اینکه اینقدر قوی باشید که از پس هر کاری که به ذهن تان خطور می کند بر بیایید؟ چیزی شبیه چراغ جادوی واقعی؛ شما اراده می کنید کاری را انجام دهید و در کمترین زمان پرونده اش را می بندید. این جادویی که از شکلات شیرین تر است اعتماد به نفس بالاست.

اعتماد به نفس همانطور که گفتیم جادویی است که همه مشکلات را درمان می کند. باعث می شود همیشه در زندگی احساس خوشبختی کنید بدون اینکه ضعف ها و کم و کاستی هایتان را احساس کنید. مسلما آرزوی هر فردی است که اعتماد به نفس بالایی داشته باشد و بتواند از زندگی، کار و تحصیل خود بیشترین لذت را ببرد.

اما با این همه خیلی از افراد از این نعمت محروم هستند و آرزو دارند می توانستند با عزت نفس بالا احساس مفید بودن و خوشبختی داشته باشند. خبر خوب اینکه راههایی برای افزایش اعتماد به نفس وجود دارد که اجرای آن کار چندان سختی هم نیست. ظاهرا خانم ها بیشتر از آقایان از این ضعف رنج می برند با اینکه بسیاری از بانوان چهره زیبایی دارند و حتی از توانایی های بارزی برخوردارند اما این کمبود نگرانشان می کند.

اعتماد به نفس به چه چیزی ربط دارد؟

اعتماد‌ به‌ نفس مسئله پیچیده ای است که نمی توان وجود آن را به چیز خاصی وابسته کرد. مثلا چندان به قیافه ربطی ندارد، درست است که افراد خوش قیافه به نظر با اعتماد ب نفس تر می آیند اما در واقع این یک موضوع قطعی نیست. خیلی از افراد مشهور مانند بازیگران، فوتبالیست ها و حتی سیاستمداران بزرگ و.. در دورانی از زندگی شان از این ضعف درونی رنج برده اند.

با گذشت زمان افراد با رسیدن به اهداف بزرگ تر و موفقیت های بیشتر، اعتماد به نفس بالاتری پیدا می کنند و می شود گفت این پایدارترین نوع از اعتماد به نفس است چرا که با داشته های درونی شکل می گیرد.

چگونه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم؟

برای بالا بردن اعتماد به‌ نفس نیاز نیست کار پیچیده ای انجام دهید کافی است برخی مهارت های درونی تان را تقویت کنید تا به کمک آنها بتوانید فردی مفید و موفق در زندگی شخصی و کاری تان باشید.

نقش ارتباطات در موفقیت

تقویت اعتماد به‌ نفس را بهتر است از موارد کوچک شروع کنید. مواردی مانند این ها:

همیشه با قامت راست بایستید و محکم حرف بزنید

اعتماد به نفس بالا از ویژگی های رفتاری بروز می یابد. با سعی و ممارست راست ایستادن را همیشه تمرین کنید هنگام ایستادن شانه هایتان را به عقب بکشید و سینه را به جلوتر بیاورید. بگذارید دیگران با دیدن شما احساس کنند که شخصیت متفاوتی دارید و در امور کاری و روابط اجتماعی می توانند روی شما حساب باز کنند.

محکم صحبت کردن هم مسئله مهمی است. سعی کنید واضح و روان و محکم حرف بزنید. هر جمله ای را قبل از اینکه بر زبان جاری کنید، در ذهن مرور کنید و اگر بنظرتان تایید شده است یا نکته منفی ندارد بگویید.

به ظاهر خود برسید

حتما شما هم این را تایید می کنید که ظاهر هر فردی در دیدگاهی که نسبت به شخصیت اش می دهید خیلی تاثیرگذار است. بنابراین تمیز و آراسته بودن را در اولویت قرار دهید و سعی کنید با تغذیه مناسب پوست رنگ پریده تان را درمان کنید. از یک عطر مناسب با بوی ملایم استفاده کنید. لباس شیک و بوی دلنشین توجه دیگران را جلب کرده و می تواند شروع یک گفتگوی مثبت باشد.

اعتماد به‌ نفس هم مانند یادگیری هر مهارت و توانایی دیگری با تمرین کردن حاصل می شود. به مرور با بدست آوردن آن می توانید زندگی تان را مدیریت کرده و با پیشرفت هایی زندگی را از این رو به آن رو کنید.

از زبان بدن به درستی استفاده کنید

زبان بدن هر شخص نشان دهنده این است که چقدر به خودش اطمینان دارد. همانطور که از چهره خیلی از آدم ها می فهمید که خودشان هم خود را قبول ندارند. خودتان را طوری معرفی کنید که نشان دهد می توانید بر هر موقعیتی تسلط و مدیریت داشته باشید. با استفاده از زبان بدنتان به دیگران این حس را منتقل می کنید که توانایی های زیادی دارید و از پس هر کاری بر می آیید.

 

اعتماد به نفس را در صحبت کردن جسورانه و جذاب نشان دهید

در صحبت کردن از یک ریتم آرام و مهربان، بدون من و من کردن و با لبخند و اعتماد به نفس استفاده کنید. یک سخنران حرفه ای بدون اینکه تپق بزند شمرده حرف می زند و در میان صحبت هایش به شنونده فرصت می دهد و مکث می کند.

لحن جسورانه و در عین حال مودبانه و گیرای شما، بهتر از هر کاری اعتماد به نفس تان را به رخ می کشد. به خودتان و توانایی هایتان ایمان داشته باشید و هیجان زده و عصبی نباشید. مردم با مشاهده سخنان روان و سلیس شما اطمینان پیدا می کنند که انرژی مثبت شما نوید از ارتباط و معاشرت مثمر ثمری را می دهد و به شما اعتماد می کنند.

موفق باشید مصطفی نژادغفار:آکادمی باور

به این مطلب امتیاز دهید.
ارسال یک پاسخ